دوشنبه, 09 بهمن 1396 09:58

فواید نوشیدن شیر برای ورزشکاران

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

پژوهشگران کانادایی اعلام کردند نوشیدن ۲ لیوان شیر پس از ورزش، به سوزاندن بیشتر چربی و افزایش حجم ماهیچه‌ای کمک می‌کند.

محققان دانشگاه «مک مستر» در همیلتون ایالت اونتاریو، ۵۶ مرد ۱۸ تا ۳۰ سال را طی یک دورهٔ ۱۲هفته‌ای بررسی کردند. برای این افراد برنامهٔ ورزشی بلند کردن وزنه، طی پنج روز در هفته ارائه شد. شرکت کنندگان در این مطالعه به سه گروه تقسیم شدند:
گروه اول؛ پس از ورزش، دو لیوان شیر کم چربی مصرف کردند.
گروه دوم؛ پس از ورزش، نوشیدنی سویا (با همان میزان پروتئین و انرژی موجود در شیر) مصرف کردند.
گروه سوم؛ پس از ورزش، نوشیدنی کربوهیدراتی مصرف کردند.
بعد از ۱۲هفته معلوم شد گروهی که شیر نوشیده بودند، حدود یک کیلوگرم چربی و گروهی که کربوهیدرات مصرف کرده بودند، نیم کیلوگرم چربی از دست داده بودند. این در حالی بود، آنهایی که نوشیدنی سویا خورده بودند، چربی از دست نداده بودند.
در عین حال، گروهی که شیر نوشیده بودند، در مقایسه با آنهایی که سویا مصرف کرده بودند ۴۰ درصد یا ۱۱۳۵ گرم به حجم ماهیچه‌ای خود افزوده بودند.
علاوه بر این، گروهی که شیر مصرف کرده بودند، ۳۶ درصد یا ۱۵۰۰ گرم حجم ماهیچه‌ای بیشتر نسبت به گروه مصرف کنندهٔ نوشیدنی کربوهیدرات پیدا کرده بودند.

خواندن 88 دفعه آخرین ویرایش در دوشنبه, 09 بهمن 1396 10:08
برای ارسال نظر وارد سایت شوید

درباره ی ما

مؤسسۀ فرهنگی ورزشی مدرسۀ آیکیدو، اولین و تنها مرجع رسمی آیکیدو ی سنتی ایواما (Iwama Aikido) در ایران می‌باشد. این مؤسسه، در سازمان جهانی ایواما آیکیدو ی ژاپن بصورت رسمی ثبت شده است.

آخرین مطالب

خبرنامه

برای اطلاع از جدید ترین اخبار عضو خبرنامه ما شوید !