برای داشتن بدنی سالم و متناسب می‌بایست در روز حدود ۲۵ دقیقه در جلسات تمرينی حضور داشته باشید و اگر قصد افزایش وزن دارید تعداد وعده‌های غذایی برای شما، ۴ تا ۵ وعدهٔ غذايی در روز می‌باشد.

دوشنبه, 11 دی 1396 12:42

فعالیت‌های بدنی و ورزش در کودکان

نوشته شده توسط

فعالیت‌های بدنی و ورزش یکی از راه‌کارهای مبارزه با هیجان در کودکان می‌باشد؛ عامل افسردگی را از کودکان دور ساخته و باعث می‌گردد به دنیای پیرامون خود بیشتر توجه نمایند. لذا تضمین کنندهٔ سلامت بدن، روح، فکر و ذهن کودک است.

یکشنبه, 10 دی 1396 13:54

تأثیرات ورزش دویدن

نوشته شده توسط

- کنترل وزن بدن

خیلی از افراد برای کنترل وزن بدنشان می‌دوند. هنگام دویدن، چربی‌های ذخیره شده در بدن برای جبران انرژی از دست رفته می‌سوزند و بدین ترتیب بدن کالری از دست می‌دهد. دویدن یکی از ورزش‌های مؤثر در سوزاندن چربی است. یک دونده در هر ساعت حدود ۵۰ کیلو کالری می‌سوزاند.

- زمان ورزش کردن را با توجه به آلودگی هوا انتخاب کنید. مواقعی که آلودگی هوا در بیشترین حد است، از انجام فعالیت‌های ورزشی در فضای باز خودداری کنید.

- خیابان‌ها و مکان‌های شلوغ و پُر ترافیک را برای ورزش انتخاب نکنید. میزان آلودگی هوا در فاصله ۱۵متری خیابان‌ها و جاده‌های شلوغ به بالاترین حد خود می‌رسد. پس بهتر است در اطراف این مکان‌ها ورزش نکنید.

- در نهایت اگر نمی‌توانید شرایط مناسبی را برای ورزش کردن فراهم سازید، در فضای بسته ورزش کنید. می‌توانید روال عادی فعالیت‌های خود را تغییر داده و فعالیت‌هایی در داخل محیط بسته انجام دهید. به عنوان مثال به کلاس‌های ورزشی بروید و از سالن‌های ورزشی یا از باشگاه‌های محلی استفاده نمایید.

یکشنبه, 25 تیر 1396 15:56

ورزش و‌ درمان افسردگی

نوشته شده توسط
محققان معتقدند ورزش کردن می‌تواند استرس و عصبانیت را کاهش داده و احساس سلامت فیزیکی را بهبود بخشد. به همین دلیل پزشکان ادعا کرده‌اند که فعالیت‌های بدنی و ورزش کردن باید بیش از گذشته برای مبارزه با افسردگی و ناامیدی مورد توجه قرار گیرد.
پروفسور «جاسپِر اِسمیت» روانشناس دانشگاه «سوثِرن مِتُودیست» در دالاس آمریکا در این باره گفت بود: ورزش‌درمانی می‌تواند به جای درمان‌های دارویی در بیماری افسردگی مورد استفاده قرار گرفته و یا در کنار داروها برای کمک به بیماران افسرده مورد توجه قرار گیرد.
به این ترتیب بیمارانی که به دلیل هزینه‌های بالا نمی‌توانند درمان‌های دارویی دریافت کنند و یا به این داروها دسترسی ندارند، با فعالیت‌های ورزشی می‌توانند به درمان خود کمک شایانی کنند.
معمولاً درمان‌های دارویی به دلیل ابتلا به بیماری‌های روانی مانند افسردگی، چندان بازخورد خوبی در جامعه ندارند و به همین دلیل تعدادی از بیماران از مراجعه به پزشکان برای درمان خود سرباز می‌زنند. ورزش کردن می‌تواند درمان‌های دارویی را تکمیل نموده و به بیماران کمک کند که بیشتر روی درمان بیماری خود تمرکز داشته و به آن پایبند باشند.
افرادی که ورزش می‌کنند کمتر علائم افسردگی و ناامیدی را از خود نشان می‌دهند و استرس و عصبانیت کمتری دارند. ورزش کردن مانند داروهای ضد افسردگی تأثیرات فروانی دارد و این تأثیرها به صورت خاص روی سیستم انتقال پیام‌های عصبی در مغز، بسیار مورد توجه است که می‌تواند به بیماران افسرده کمک کند تا رفتار طبیعی و مثبت خود را بازگردانند.
تیم تحقیق و درمان افسردگی این دانشگاه، مطالعات گذشته را بازبینی کرده و متوجه شدند درمان‌های رفتاری و دارویی در دسترس افرادی که به آنها نیاز دارند قرار نمی‌گیرد، اما آن افراد به کمک ورزش می‌توانند علائم این بیماری همچون ترس، طپش قلب و مانند آنها را کاهش دهند.
دکتر اسمیت در این باره گفته بود: بعد از ۲۵ دقیقه ورزش کردن، روحیهٔ شما بهتر شده، میزان استرس کاهش پیدا کرده و شما احساس می‌کنید که انرژی بیشتری دارید. این عوامل شما را تشویق می‌کند تا روز بعد نیز ورزش کنید و آن را ادامه دهید. در بهترین حالت بیماران می‌توانند برای ورزش خود برنامهٔ روزانه داشته باشند و برای خود نیز اهداف مشخصی را تعریف کنند که به آنها کمک می‌کند بتوانند با بیماری‌های مغزی و روحی خود بهتر مقابله کنند.
یکشنبه, 21 خرداد 1396 16:34

فواید ورزش کردن

نوشته شده توسط

ـ تناسب اندام
ـ تنظیم فشار خون
ـ افزایش اعتماد به نفس
ـ دشمن آلزایمر و افسردگی
ـ افزایش قدرت و سرعت بدنی
ـ ارتقای توان تارهای ماهیچه‌ای و استخوان‌ها

چهارشنبه, 10 خرداد 1396 17:03

حقایقی دربارهٔ ورزش‌های هوازی

نوشته شده توسط

ورزش‌های هوازی که به آنها «ایروبیک» (با اکسیژن) هم می‌گویند، ورز‌هایی می‌باشند که در آن، خونِ اکسیژن‌دار توسط قلب پمپاژ شده تا اکسیژن به تمام عضلاتِ در حال فعالیت برسد.

پنج شنبه, 17 فروردين 1396 01:19

اصولی كه در گرم كردن باید رعایت كرد

نوشته شده توسط

۱- تمرینات گرم كردن باید به تدریج و به آرامی انجام شود.

درباره ی ما

مؤسسۀ فرهنگی ورزشی مدرسۀ آیکیدو، اولین و تنها مرجع رسمی آیکیدو ی سنتی ایواما (Iwama Aikido) در ایران می‌باشد. این مؤسسه، در سازمان جهانی ایواما آیکیدو ی ژاپن بصورت رسمی ثبت شده است.

آخرین مطالب

خبرنامه

برای اطلاع از جدید ترین اخبار عضو خبرنامه ما شوید !