چهارشنبه, 18 -2668 05:27

حرکات کششی

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

همواره ورزشکاران از حرکات کششی پیش و پس از تمرینات بدنی استفاده می‌نمایند. حرکات کششی، قبل از تمرین با هدف گرم کردن و آماده نمودن دستگاه عصبی-عضلانی و پس از تمرین، برای توسعهٔ انعطاف پذیری صورت می‌پذیرند. توسعهٔ انعطاف‌پذیری که با انجام تمرینات کششی میسر است، سبب افزایش دامنهٔ حرکتی ورزشکاران شده و میزان بروز آسیب‌های عضلانی را می‌کاهد.
حرکات کششی را می‌توان به دو دستهٔ کلی پویا و ایستا تقسیم کرد. انجام حرکات کششی پویا سبب توسعهٔ انعطاف پذیری، هنگام حرکت اندام‌ها می‌گردد و انجام حرکات کششی ایستا موجب توسعهٔ انعطاف پذیری ایستا می‌شود. از سوی دیگر این دو دسته حرکات کششی را می‌توان به طرق مختلف اجرا نمود که بر این اساس آنها به ترتیب زیر دسته‌بندی می‌شوند:
۱- حرکات کششی پرتابی (Ballistic Stretching)
۲- حرکات کششی پویا (Dynamic Stretching)
۳- حرکات کششی فعال (Active Stretching)
۴- حرکات کششی غیرفعال (Passive Stretching)
۵- حرکات کششی ایستا (Static Stretching)
۶- حرکات کششی ایزومتریک (Isometric Stretching)
۷- حرکات کششی ‏PNF‏ (Proprioceptive Neuromuscular Facilitation)

خواندن 33 دفعه آخرین ویرایش در جمعه, 07 ارديبهشت 1397 05:32
محتوای بیشتر در این بخش: « ورزش و‌ درمان افسردگی
برای ارسال نظر وارد سایت شوید

درباره ی ما

مؤسسۀ فرهنگی ورزشی مدرسۀ آیکیدو، اولین و تنها مرجع رسمی آیکیدو ی سنتی ایواما (Iwama Aikido) در ایران می‌باشد. این مؤسسه، در سازمان جهانی ایواما آیکیدو ی ژاپن بصورت رسمی ثبت شده است.

آخرین مطالب

خبرنامه

برای اطلاع از جدید ترین اخبار عضو خبرنامه ما شوید !