شنبه, 05 فروردين 1396 18:44

مراقبت از ماهیچه‌ها در حین ورزش

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

باز و بسته کردن ماهیچه‌ها و ایجاد کشش در آنها سبب رسیدن خون به آنها و تحرک مفاصل می‌شود. علاوه بر این، صحیح ورزش کردن و انجام حرکت‌های کششی، خطر صدمه و درد را در ماهیچه‌ها به حداقل می‌رساند و سبب خوش شکل شدن اندام‌ها و حالت بدن می‌شود. اما توجه به این نکته نیز مهم است که این کار می‌بایست درست انجام شود و به ماهیچه‌ها آسیب نرسد.

هنگام انجام ورزش و فعالیت‌های بدنی اگر احساس درد شدید کنید، این بدان معناست که آن حرکت را اشتباه انجام می‌دهید. علاوه بر این، هنگام کشیده شدن ماهیچه‌های خود به تنفس عمیق نیز دقت داشته باشید زیرا در صحیح انجام دادن حرکات ورزشی دم و بازدم نیز نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

یادتان باشد هنگام فعالیت بدنی، زمانی که ماهیچه‌ای از حالت طبیعی خود در می‌آید در انتهای فعالیت باید آن‌ها را به حالت طبیعی خود بازگردانید.
هر فعالیت و تمرکز بر روی ماهیچه باید ۵ تا ۳۰ثانیه به طول انجامد. اگر احساس کردید انجام فعالیتی باب میل شما نیست یا سبب اذیت شما می‌شود آن را متوقف کنید زیرا راحت بودن حین ورزش کردن بسیار مهم است. با توجه به موارد قبل پس ضروری اسن که ورزش‌های با تحرک بدنی بالا به خصوص ورزش‌های سنگین برای تناسب اندام و تمرین‌های کششی را بهتر است در ابتدا تحت نظر یک مربی آگاه انجام دهید تا از درست انجام دادن آن‌ها اطمینان حاصل کنید، زیرا ضرری که اشتباه ورزش کردن به بدن، استخوان‌ها، مفاصل و ماهیچه‌ها وارد می‌کند به مراتب بیشتر از ورزش نکردن است.

خواندن 679 دفعه آخرین ویرایش در شنبه, 05 فروردين 1396 18:48
برای ارسال نظر وارد سایت شوید

درباره ی ما

مؤسسۀ فرهنگی ورزشی مدرسۀ آیکیدو، اولین و تنها مرجع رسمی آیکیدو ی سنتی ایواما (Iwama Aikido) در ایران می‌باشد. این مؤسسه، در سازمان جهانی ایواما آیکیدو ی ژاپن بصورت رسمی ثبت شده است.

آخرین مطالب

خبرنامه

برای اطلاع از جدید ترین اخبار عضو خبرنامه ما شوید !